ŞEFTALİ



Daha öncede bahsettiğim gibi home tv benim yemeğe bakış açımı çok değiştirdi.Boş kaldığım zamanların büyük kısmını oradaki programları izleyerek geçiriyorum ve fırsat bulduğumda da tarifleri uyguluyorum.Bu kez çok hafif bir tatlı tarif ettiler "tadı ustasında " programında.
Fotoğraf gece çekimlerinde çok parladı bu kez kimse kusuruma bakmasın .Ama çok lezzetli ve basit bir tatlı olduğu için paylaşmak istedim.Vereceğim tarif iki kişilik.
Biraz büyükce bir şeftaliyi alın.Kabuklarını soyun ve ikiye bölerek çekirdeğini çıkarın.Alt kısmından biraz keserek tabakta daha düz durmasını sağlayın.Küçük bir tavada bir yemek kaşığı kadar tereyağını eritin ve şeftalileri bu tavaya yerleştirip,bir iki dakika pişirdikten sonra üzerlerine iki-3 çorba kaşığı kadar şeker serpin ve karamelize olana kadar pişirin.Kapatmaya bir dakika kadar kala elinizle böldüğünüz bir kaç dal naneyi içine atın pişirmeyi sürdürün.Nanenin aromasının karemele geçmesini sağlayın.Pişirdiğiniz şeftaliyi bir tabağa alın.Üzerine nanelerden ve sosundan dökün.Ortasını bir top vanilyalı ( siz ne isterseniz) dondurma koyun.Üzerine de çikolata sosu dökebilirsiniz.
Ev yapımı çikolata sosu çok basittir.Sadece bitter çikolatayı ben mari, usulü eritin,biraz daha sıvı bir yapı elde etmek için içine krema,konyak ,votka vb. koyabilirsiniz.
Fotoğraf parlasa da..çok lezzetliydi.Hem yaz için çok hafif bir tatlı..

Yorumlar