Chester ya da benim deyimimle peynirli pastane kurabiyesi



 









İyi yapılırsa en sevdiğimdir.Ağzının içinde kıyır kıyır dağılır...

(kötü nasıl yapılır ? ağzınızda margarin tadı bırakıyordur külliyen yenmez.)

Dedim ki çok mu zordur acaba ? Değilmiş hadi yapalım.

Malzemeler 

200 gr tereyağ(ya da margarin ama iyi bir margarin seçin işte kötü olma sebebi o oluyor)

1 kahve fincanı sıvı yağ (ben İzmirliyim tabi ki zeytinyağı kullandım )

1 tatlı kaşığı sirke 

1 paket kabartma tozu 

1 ÇK toz şeker 

1 -1.5 su bardağı rendelenmiş peynir(arzunuza göre ben rendelenmiş kaşar ,mozerella ve 2 kaşık kadar da parmesan koydum ,toplamda 1.5 bardağı bulmuştur)

3.5 su bardağı un (hemen hemen .2 bardak karakılçık unu 1 bardaktan biraz fazla beyaz un ile yaptım vallahi gayette iyi oldu .Unu çok gelirse hamurun soğuyunca toplanması zorlaşıyor azıcık zeytinyağ eklersiniz.)

1 tatlı kaşığı tuz

1 yumurta sarısı 

Geldik yapılışına :

Tereyağını hamur yoğurma kabına alın ,sirkeyi ekleyip karıştırın .(ben robatta yaptım siz çatallada karıştırabilirsiniz yağ oda sıcaklığında olunca sorun olmaz)Ardından sıvı yağ,kabartma tozu ,peynir ve şekeri koyup birleşene kadar karıştırın.Sonra pürüzsüz bir hamur elde edene kadar unu yavaş yavaş ilave edin .(Elde ettiğiniz hamuru direkte yapabilirsiniz benim gibi dolapta bekleterek te.Bence bekleyince daha iyi oluyor)

 Fırını 180 derecede ısıtın .Kurabiye hamurunu açıp evden bulunan kalıplarla kesebilirsiniz .1 cm inceliği ideal .Üzerine yumurta sarısı sürüp ve ister susam çörek otu ya da parmesan serpin.

15-20 dk 'da pişiyor ama her fırın farklı takip edin .

Afiyet olsun 







Yorumlar