PATLICANLI BÖREK




 


İlknur ablamın kulakları çınlasın ilk patlıcanlı böreği yediğim günü dün gibi hatırlarım.Bana böreğin içinde ne olduğunu söylememişlerdi patlıcan yemediğim için.Hayatımda yediğim en lezzetli böreklerden biriydi ve içinde patlıcan var dediklerinde inanmamıştım …Lisedeydim o zamanlar.Sonra üniversite yıllarında patlıcanı keşfettim ve şimdi patlıcansız nasıl yaşamışım diye düşünüyorum.Bence dünyanın en büyük tatlarından biri :)

İlknur ablamın patlıcanlı böreği keyfim yerindeyken yaptığım yemeklerin başında gelir.Çok zor değildir aslında ama evdeki domates stoğunu tüketeceğinden daha çok yaza özgür bir börektir.Ben bu haftasonu kıymalı patlıcanlı olarak yaptım size her iki harcında tarifini vereceğim.

1. harç tarifi (kıymalı patlıcanlı):1 kg patlıcanı küçük küçük (baş parmağınızın ilk boğumu büyüklüğünde hemen hemen) doğrayarak bir baş ince kıyılmış soğanla birlikte zeytinyağında iyice yumuşayana kadar pişirin. Ocaktan indirmeden 5 dk kadar önce ½ tatlı kaşığı kimyon ve tuzunu (arzuya göre ekleyip karıştırın)

300 gr kadar kıymayı bir küçük baş rendelenmiş soğan ve bir diş rendelenmiş sarımsakla birlikte bir tavada arzunuza göre pişirin.Ben iyice kavrulmuş ve küçük küçük ayrılan kıymayı severim ama bazılarınız o kadar kavrulmuş istemeyebilir.

Bu iki harcı bir kapta birleştirin.

2. harç tarifi(domatesli patlıcanlı):1 kg patlıcanı küçük küçük (baş parmağınızın ilk boğumu büyüklüğünde hemen hemen) doğrayarak bir baş ince kıyılmış soğanla birlikte zeytinyağında pişirmeye başlayın.hafif rengi parlaklaştığında yine küçük küçük doğranmış 5-6 domatesi ilave edin ve suyunu çekene kadar pişirin.(Pişmeye yakın ½ tatlı kaşığı kümyon ve tuzunu ilave etmeyi unutmayın.)

Bu börek için dört yufka yetiyor.Orta boy bir tepsiyi yağlıyorsunuz önce.(Eğer benim gibi yağ konusunda dikkatliyseniz altına sadece aliminyum folyo seriyorsunuz.Yağ koymuyorsunuz.) Bir başka tarafta ½ SB sıvıyağ ve ½ SB sodayı iyice karıştırıyorsunuz.İlk kat yufkanın üzerine bu karışımdan gezdiriyorsunuz.İkinci yufkayı bu yufkanın üzerine parçalayarak seriyorsunuz. Araya harcınız yayıyorsunuz ve 3. yufkayı yine parçalayarak seriyorsunuz.Yağ ve soda karışımdan bu katada gezdiriyorsunuz.En üst kata bir yufkayı seriyorsunuz ve yufkanın tepsi dışında kalan kısımlarını tepsinin altına doğru kıviriyorsunuz ve kalan sıvı karışımın tamamını üzerine döküyorsunuz.Fazla kısmı yufkayı kenarlarından kaldırarak altına gitmesini sağlıyorsunuz.Ben frına kesmeden önce kesip öyle fırına veriyorum çünkü sonra kesmek çok zor oluyor biraz yumuşak bir börek olduğu için .
 

Önceden ısıtılmış fırında 30-40 dk arasında pişiyor.Çokta lezzetli oluyor. Herkese afiyet olsun.

Yorumlar