KUZU ETLİ ŞEVKETİ BOSTAN







Bir İzmir’li olarak aslında ot türleriyle çok ilgili değilimdir.Hatta çocukken hemen hemen hiçbirini yemezdim.Annem adalı kökenleri yüzünden hemen her ot türünü üzerimde denemeye kalkmış ama benim muazzam inadımla başa çıkamamıştı.
Bunlardan biri vardır ki kendisi benim gözümde asla bir ot kategorisinde değerendirilemez.Şevketi bostan.

Bu gördüğünüz diken güzelce ayıklanıp iyi pişirilince harika bir yemeğe dönüşür.
Malzemeler
300 gr kuşbaşı kuzu eti
500 gr ayıklanmış şevketi bostan
1 soğan
Terbiyesi için
Yumurta sarısı,1 limonun suyu ,1 tepeleme kaşık un.

Öncelikle şevketi bostanın beyaz bölümlerini ayıklayıp uzunca doğrayın ve düdüklü tencerede 15 dk kadar pişirin.
Sonra tencereye zeytinyağı ve kuzu etini ilave edin.Etler harlı ateşte suyunu çekince soğanı ekleyin. (Evet ben herkesin tersini yapıyorum soğanlar yanmıyor böylece) Soğanları biraz kavurduktan sonra haşlanmış beyaz kısımları ve kalan yeşil kısımları ile şevketi bostanı koyun altını kısıp unutun.Tabi ki buna şevketi bostanı haşladığınız sudan 2 bardak kadar koymayı unutmayın.Otlar yumuşayıp piştiğinde terbiyesini ilave edip bir iki taşım kaynatın.

Sonra da afiyetle yeyin .

Yorumlar