HAVUÇLU CEVİZLİ KEK



Geçenlerde portakal ağacı web sitesini karıştırırken gözüme çarpan havuçlu cevizli kek tarifini bir boş vaktimde denedim. Tarifle biraz oynadım ve içine üzümde ekledim.. Oldukça güzel bir görüntü ve farklı bir kek oldu.. Çok ta lezzetliydi. Denemek isterseniz diye tarifini yazıyorum:
Malzemeler
2 su bardağı havuç rendesi (rendenin küçük kısmıyla rendelerseniz daha iyi oluyor) / 2 yumurta / 3 su bardağı un / 1,5 su bardağı şeker / 1 bardak yoğurt / 1 tatlı kaşığı karbonat / 1 su bardağı yoğurt / 1 su bardağı yağ(ben yarım margarin, yarım mısırözü koydum.) / 1 su bardağı ceviz / 1 çay bardağı kuru üzüm
Her kek tarifinde olduğu gibi yumurta ve şekeri çırpın. Diğer yandan da bir bardak yoğurda karbonat ilave edilip köpürene kadar karıştırın. Yoğurt daha çok bir krem şanti havasına geliyor ve köpük köpük oluyor. Yoğurdu çırpılmış yumurtaya ekleyin ve diğer malzemeleri de içine karıştırın. Bunu yaparken unu eleyerek ilave etmeyi sakın atlamayın. 175 derece fırında 30 ila 45 dakika arası pişiyor. Siz en iyisimi bıçak yöntemiyle kontrolü ihmal etmeyin. Afiyet olsun.

Yorumlar