AJVAR SOSU




Bildiğiniz üzere şu ara fırsat bulduğum her an kendimi mutfağa atıyorum.Bu yaz kendimi aştım resmen .Kışa kıtlık falan çıkacak herhalde ben içgüdüsel olarak çalışıyorum.Malum 21 Aralık 2012 çok yaklaştı....
Bugün kendimi hayli zor bir sınava soktum.Tadı harika ama yapılışı bir hayli teferruatlı ajvar sosu yapıyoruz.
Buyrun tarifi
Efendim önce malzemeler
1 kg topan patlıcan
1/2 kg kırmızı biber
4 domates(orta boy)
4 iri diş sarımsak
1 soğan
1/2 çay bardağı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı kırmızı biber
1 tatlı kaşığı biraz fazla tuz
Şimdi başlıyoruz.İlk olarak patlıcan ve kırmızı biberleri közleyip doğrayın ve bir kenara koyun.(Elek üstü tavsiye edilir suyu süzülsün.)Sonra domatesleri rendeleyin kenara koyun.Böylece yapımı daha sistematik oluyor da :)
Zeytinyağı eklenmiş büyükçe bir tavaya yemeklik doğranmış soğanınızı koyun.Onlar sotelenirken ince kıyılmış sarımsakları ekleyin.(Herşey blenderdan geçeceği için ben rendeleme gereği görmedim.)Klasik olacak ama soğan ve sarımsaklar pembeleşince domatesleri ekleyin.Suyunu çektirdikten sonra patlıcan ve biberi ekleyin karıştırın.Bu karışımı el blenderı ya da normal blenderdan geçirerek sos haline getirin.Tekrar tavaya alın ve tuzu biberini ekleyerek 15 dk . kadar ağır ateşte karıştırarak pişirin.
Soğuyunca kavanozlayın.(Kavanozların ağzını zeytinyağı ile kapatmayı unutmayın.)Kahvaltı da ya da etin ,makarnanın yanında süper olur bence.Ayrıca hani kanepe falan yapıyorsanız onlar için hoş bir tat.
Afiyet olsun






Yorumlar